10 راهکار افزایش فروش در اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

امروزه برندهای متعددی در اینستاگرام تکاپو تجاری می‌کنند و با راهکارهای متنوعی به‌دنبال افزایش فروش محصول یا خدمات خود در اینستاگرام هستند. در ایران هم بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها با به کارگیری ترفندهایی توانسته‌اند فروش خدمات و محصولات خویش را نحو چشمگیری افزایش دهند. گرچه اینستاگرام لغایت چند سال پیش به عنوان یک شبکه اجتماعی از نظر بسیاری از متخصصان در اولویت فعالیت‌های برندها برای فروش پیمان نمی‌گرفت، اما اکنون مدت زیادی است که اینستاگرام خود را با این نیاز برندها تطبیق دیتا و حتی امکان ایجاد فروشگاه و درج لینک خرید روی پست‌ها را فراهم کرده است. با اقداماتی از این دست، اکنون که اینستاگرام بستری زیاد پسندیده برای فروش است و می‌توانیم با رعایت ترفندهایی مشخص با چاشنی خلاقیت، فروش خویش را از این طریق افزایش بدهیم. در پیوستگی این مطلب با معرفی 10 راهکار افزایش فروش در اینستاگرام، به این پرسش پاسخ می‌دهیم که «چگونه می‌توان در اینستاگرام فروش بیشتری داشت؟» با ما به اتفاق باشید.

1. حساب کاربری کسب‌و‌کار خود را Business کنید

یکی از اولین قدم‌هایی که در طراحی صفحه اینستاگرام مناسب برای فروش کالا و خدمات باید برداشته شود این است که صفحه متناسب با شرایط یک فروشگاه باشد. یک فروشگاه راههای ارتباطی با مخاطبان را پیش‌بینی می‌کند. مثلا آدرس سایت، عدد تماس و ای‌میل. فلذا صفحه را Business کنید الی از این امکانات برخوردار شوید. علاوه بر مزایای ارتباطی، اینستاگرام با این امکان به صاحبان کسب‌و‌کار فرصت یک تحقیقات بازاریابی حقیر را فراهم کرده. یعنی می‌توانید به اینسایت‌ها مراجعه کنید و متوجه شوید مخاطبان شما از کدام پست‌ها بیشتر استقبال کرده‌اند. این این گذرگاه صاحبان کسب‌و‌کار به راحتی می‌توانند با سلیقه و نگرش کاربران خود آشنا شوند و محتوای مطلوب برای فروش محصول یا خدمات خویش را منتشر کنند.

2. Bio کسب‌و‌کار را کامل بنویسید

رسیدن به هر مقصدی نیازمند یک آدرس مستقیم است. پس از تغییر حساب کاربری کسب‌و‌کار به حالت Business، اطلاعات اصلی کسب‌و‌کار را باید در تقدیر Bio ثبت کرد. در این قسمت به زبانی خیلی ساده و سرراست به مخاطبان خویش روشنگری می‌دهید که پیشه شما چیست و چطور می‌توانید به آنها کمک کنید. به طوری که به محض وارد شدن به صفحه شما و دید توضیح بیو متوجه شوند که شغل شما چیست.

3. خرید از اینستاگرام کسب‌و‌کار خویش را راحت کنید

هرقدر راهکارهای ارائه شده توسط کسب‌و‌کارها برای خرید از اینستاگرام آسان‌تر باشد، شکیبیدن خرید اغلب و در نتیجه شاهد افزایش فروش در اینستاگرام هستیم. علاوه بر دسترسی شفاف به وبسایت و راههای ارتباطی، توضیح کاملی از روند خرید و بها فرآورده و خدمات در کپشن پست‌ها و در گردآور استوری‌های هایت‌لایت منتشر کنید و از ایجاد سردرگمی برای رسیدن به اطلاعات سودمند و دقیق برای کاربران ممانعت کنید. وانگهی می‌توانید راههای ارتباط با پشتیبانی و نحوه پیگیری مشکلات در سفارش و خرید را با شفافیت ذکر کنید و آن را برای مخاطبان جدیدی که به صفحه اضافه می‌شوند تکرار کنید.

4. سالنامه محتوایی داشته باشید

استراتژی و برنامه محتوایی داشته باشید. مشخص کنید در هر بازه زمانی مشخصی مثلا هفته یا ماه، چه محتوایی را به چه دلیل و با چه هدفی منتشر می‌شود. اینکه این برنامه‌ریزی را چطور اتمام بدهید کاملا به سوداگری شما ارتباط دارد. می‌توانید محتوای صفحه را به دسته‌های مختلفی (فروش، اطلاع‌رسانی، امکانات سایت، پیکار و مشارکت مخاطبان و…) دسته‌بندی کنید. این دسته‌بندی باید با توجه به راهبرد محتوایی شما و نیازهای کسب و کارتان تعیین شود. بعد یک سالنامه محتوایی بسازید که در آن روزهای گوناگون هفته و محتوایی که در آن روز منتشر می‌شود با جزئیات کامل درج می‌شود. جزئیاتی همانند کپشن، هشتگ‌های باره استفاده‌، لوکیشن، تگ‌ها و… این تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند پیش از رسیدن به هر روز و هر هفته از پیش کل موارد لازم را حاضر کنید و چند قدم جلو باشید. متناسب با اتفاقات روز می‌توانید در تقویم‌تان تغییراتی ایجاد کنید و آن را به روز کنید. مثلا در صورتی که شرایط مایه شد مخاطبان شما به کالایی بیش از قبل دربایستن پیدا کنند، می‌توانید با انعطاف‌پذیر نگه داشتن برنامه خود، تبلیغ روی آن کالای ویژه را در نخستینگی پیمان دهید.استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید.

5. عکس‌های با کیفیت منتشر کنید

اینستاگرام فضایی تصویرمحور دارد و عکس‌ها و تصاویر ویدیویی اولین قلابی هستند که می‌توانید برای پیدا کردن بیننده و مشتری بیندازید. زمانی که تصویر شما جلب توجه می‌کند، کاربر فرصت پیدا می‌کند تا صدای شما را بشنود. پس برای عکاسی از محصولات خود زمان کافی در عقیده بگیرید، چیدمان پسندیده سپریدن دهید و در نظر داشته باشید کپشن متناسب با عکس باشد. این راهکار مایه ارائه تصویر مناسبی از برند و محصولات یک کسب‌و‌کار در اینستاگرام می‌شود، هرقدر در این تقسیم موعد اکثریت صرف کنید، ضرر نمی‌کنید.

از طرف سایر عکس‌ها خویش از جاذبه‌های اینستاگرامی هستند که می‌توانند مخاطبانی که حتی مشتری شما نیستند را در صفحه شما نگه دارند. شدنی است بسیاری از افراد هدف خرید از شما را نداشته باشند، ولی به دلیل جذابیت‌های تصویری صفحه یا نکاتی که یاد می‌گیرند آن را پیگیری کنند. این کسان هم برای شما ارزشمند هستند چرا که امروز مشتری نیستند اما شکیبیدن دارد در ادامه، با دنبال کردن صفحه شما اعتمادشان جلب شود و تبدیل به مشتری‌های جدید شوند.

6. پاسخگو و در دسترس باشید

یکی از راهکارهایی که باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود و به‌صورت سر راست در افزایش فروش در اینستاگرام موثر است، پاسخگو بودن به کاربران به‌صورت تمام‌وقت است. توجه به کامنت کاربران و ارائه استجابت مناسب به پرسش‌هایی که مطرح کرده‌اند از جمله فعالیت‌هایی است که موجب افزایش اطمینان و به تبع آن افزایش فروش در اینستاگرام می‌شود. در صورتی که مشتریان شما از خدمات ناراضی بودند هرگز کامنت آنها را حذف یا اکانت‌شان را بلاک نکنید. جستار را شخصی برداشت نکنید و تلاش کنید پذیرش حرفه‌ای و قول دنبال بدهید لغایت در پایان رضایت‌شان را جلب کنید.

7. با پروموشن‌ها مخاطبان‌تان را تشویق کنید

یکی از راههای ایجاد جذابیت برای مخاطبان صفحه اینستاگرامتان در نظر گرفتن پروموشن است. بسیاری از آنها چشم براه فرصتی برای خرید از شما هستند و تخفیف‌های گاه به گاه می‌تواند بهانه لازم را برایشان به هستی بیاورد. افزایش فروش در اینستاگرام برای این پیشه می‌توانید از مناسبتها استفاده کنید. مثلا روز مادر، روز ولنتاین و مناسبت‌های دیگری همانند اینها فرصت‌های احسان هستند که می‌توانید با ارائه تخفیف و خدمات اخص برای جلب مشتری پسین از آنها استفاده کنید. می‌توانید علاوه بر این تخفیف‌های دوره‌ای، برخی مواقع هم بدون علت خاصی به فالوورهای وفادار اینستاگرامی هدیه‌های ویژه بدهید. مثلا از آنها بخواهید شما را به دوستانشان معرفی کنند و تخفیف اکثریت دریافت کنند. یا از آنها بخواهید استوری‌های شما را تعقیب کنند لغایت از تخفیف‌های هفتگی و ماهانه بهره‌مند شوند و کدهایی را پیدا کنند که فقط در صفحه اینستاگرام‌تان منتشر می‌کنید.

8. برنامه هدفمند تبلیغاتی با همکاری اینفلوئنسرها داشته باشید

هرقدر محتوای منتشر شده در حساب کاربری یک کسب‌و‌کار جذاب باشد برای افزایش فروش در اینستاگرام دربایستن به یک برنامه تبلیغاتی هدفمند دارید. یگانه از مهمترین برنامه‌های تبلیغاتی هدفمند برای افزایش فروش در اینستاگرام، به کارگیری گنجایش تبلیغاتی اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب‌و‌کار شماست.تبلیغات در اینستاگرام را جدی بگیرید.

اینفلوئنسرها سرگذشت برند شما را تعریف می‌کنند در نتیجه برای برگزیدن اینفلوئنسرها باید شناخت و حساسیت کافی را به خرج دهید. اگر در گزینش اینفلوئنسرهای همکار برندتان دقت کنید، می‌توانید مخاطبان آنها را به مخاطبان خودتان تبدیل کنید. لازمه این کار آن است که اینفلوئنسرهایی را برای مشارکت دعوت کنید که مخاطبانی مانند به گروه مخاطبان نهفته شما داشته باشند و بتوانند روایت قشنگ و تاثیرگذاری از برند شما ارائه کنند. اینفلوئنسرها برای اینکه بتوانند کارساز عمل کنند باید خلاق باشند و بستگی تقرب با مخاطبان خودشان استوار کرده باشند. در این باره فقط داشتن شمار فوقانی فالوور کافی نیست و تاثیرگذاری را تضمین نمی‌کند.محبوب ترین اینفلوئنسرهای ایرانی را بشناسید.

در صورتی که بخواهید اینفلوئنسر مارکتینگ سپریدن دهید، گرد از بهترین راهها، به کارگیری پلتفرم نشانت است. در نشانت شما کمپین خویش را تعریف می‌کنید و اینفلوئنسرهایی که توانایی تولید محتوا برای شما را دارند و به برند شما علاقمند هستند با توجه به سنخیت مخاطبانشان با اهداف شما، به سراغتان می‌آیند و برایتان محتوا می‌سازند. به این ترتیب شما از گشتن به پیگیری آنها بی‌نیاز می‌شوید و آنها را به سادگی پیدا می‌کنید، صفحاتشان را رسیدگی و در چهره تایید، با آنها همکاری می‌کنید.





:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: